söndag 21 juni 2009

Blommor


Ja, egentligen skulle jag ha lagt in mitt blogginlägg hos Handarbeta igår, men hade helt glömt bort det i virrvarret vid Storasysters födelsedag. Hon fyllde nämligen åtta år igår! På kvällen kom jag ihåg , det var då så sent att jag inte orkade sitta vid datorn och vänta i evigheter att fotona skulle laddas upp = seg dator.... Så det blev att sitta en god del av förmiddagen och såsa vid burken. Vill ni läsa mer om blommorna och korten, vilka dies och papper jag använde, så kan ni gå in på Handarbetas blogg .


Sedan blev jag ledsen när jag skulle kolla mitt favoritforum Scrappa. Det var evigheter sedan jag var inne där ( datortrötthet) och nu fick jag se att det var stängt ! Det är synd, för det var det enda forum där man fick säga vad man tyckte, i synnerhet om butiker och leverantörer som inte skötte sig. Jag är inte riktigt förtjust i de andra fora som finns- ibland blir det alltför sockersött och gullegull. Jag besöker dem, men skriver ytterst sällan något numer.


Nå, men som tur är har Scrappa kvar möjligheten att man anonymt kan gå in och ge butiker betyg, både positiva och negativa omdömen. Detta är bra och kan förhoppningsvis bidra till att butiker skärper sig. Fast när det gäller hemska Magnolia har jag sedan länge förlorat hoppet.... För de butiker som fungerar bra kan det ju vara extra uppmuntrande med positiva omdömen!

Annars knåpar vi på med renoveringar, G med vår gamla buss, jag målar glasverandan. Idag har vi äntligen beslutat vilka Morristapeter vi ska ha i kammare, sal och kontor. Det kommer att kännas fantastiskt när de rummen är klara- om circus tio år eller så ... Men jag ser det som en god gärning- alla som besöker oss kan känna sig så mycket duktigare än vad vi är- och det är väl bra- att göra medmäniskor glada?
Ha det gott!

6 kommentarer:

  1. Hej vännen!

    Nu blev jag nyfiken. Kan man inte få en länk till tapeten ni valt?

    Kram kram
    ~ Annelie ~
    www.tigerfamiljen.se

    SvaraRadera
  2. Jättefina alster. :)

    Håller med om Scrappa, jättebra att kunna ge omdöme och kritik. Vissa butiker behöver en klackspark..

    SvaraRadera
  3. Hej hopp - måste kika in bloggen din! Hoppas allt är bra och att du får tid till lite pyssel under semestern./Kram Sara

    SvaraRadera
  4. Hej Suss...

    Äntligen en liten blogg som jag äntligen hittat till.....

    Må gott så länge å väntar redan på att du skall komma hem efter semestern i myggornas land å skriva lite vad du gjort...

    kram till dej

    Mian

    SvaraRadera
  5. Hej vännen!
    Dags att uppdatera här snart...!
    Du har ju massssssor med fina saker att visa upp. Vi är många som vill se...

    Har någonting åt dig i min blogg. Kika in vetja!
    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Hoppas vi ses på Lördag
    Kram Lena

    SvaraRadera