tisdag 6 april 2010

Vårfunderingar

Sitter vid vår sega gamla burk och slöläser bloggar, då kommer jag ju på att det var länge sedan jag tittade till min egen blogg. Luften, och den begynnande glädjen med att blogga, gick ju ur mig helt efter det stora praktgrälet med Fia på Handarbeta. Ärligt talat försvann mycket med lusten att scrappa och tilltron till scrapvärlden då, samt min naiva tro att man kunde lita på människors ord. Jag är nog förevigt botad från att falla i farstun för folk som verkar alltför otroligt trevliga, fallet blir stort! Tyvärr är ju jag inte den enda som råkat illa ut för hennes häftiga humör, dåliga minne och usla planeringsförmåga, det finns medlemmar i desigteamet, både före och efter mig, som fått känna av detta och det är mycket tråkigt, för de är väldigt rara och duktiga. Tråkigast är väl att detta även går ut över kunderna (se Scrappa).
Efteråt kunde jag ju se tillbaka på detta gräl som ganska tragikomiskt, om det inte varit så att jag satt där med en massa stämplar som hon beställt men i ilskan skickat tillbaka. Lusten att försöka gå vidare med stämplar försvann helt, nu gör jag bara till mig själv.

Men det var en intressant samling av invektiv som slängdes fram och tillbaka, för jag blev heligt förbannad och sade vad jag tyckte om hennes beteende. Så här i efterhand undrar jag ju hur brett man lade på i affekt och om jag fortfarande skulle stå för det jag skrev. Och tyvärr gör jag nog det.....

Nä, nog nu om den trista affären, det kan ju inte vara så kul att läsa om. Jag ville bara förklara för de av er som inte vet, varför jag gav upp bloggandet. Nu hoppas jag få mer inspiration och skaparglädje, så att jag kan börja lägga in litet bilder Tyvärr blir det inget idag, fotona ligger fortfarande i kameran. Men återkom gärna!
Gå nu ut i vårsolen och njuuuuuut!

2 kommentarer:

  1. Härligt att se att du är åter på banan Suss!
    Du skall se, att din blogg och ditt bloggande, nu enbart kommer att vara ditt! Inte något du skall göra för någon annan.

    Härligt tycker iallafall jag att det är.
    KRAM! Sophia

    SvaraRadera
  2. Lägg din energi på de du är bäst på.
    scrappa dina spännande alster
    Och slösa inte energi på en massa ski....
    negativ energi kostar för mycket.
    kram Lena

    SvaraRadera