fredag 24 februari 2012

Estelle- ett folkligt kungahus behöver väl inte vara vulgärt?

Än en gång har det svenska kungahuset visat att de saknar bildning och stil . Vill de välja ett populärt " folkligt" namn får de ta steget och avstå från att vara kungliga. De kan inte både äta kakan och ha den kvar.
Jag brukar inte gilla Herman Lindqvist men han har helt rätt i att Estelle låter som en nattklubbsdrottning! Vulgärt och stillöst. Ska man välja namn på en blivande statschef måste man tänka ett steg längre än på vad som "är gulligt". Det är ju hela svenska folket som ska representeras av statschefen. Och drottning Estelle I är inte seriöst, det låter dålig veckotidning och Harlekinromaner!
Jag är nog rejält besviken på kronprinsessparet, de har kanske hjärtats intelligens men saknar uppenbarligen bildning ,kunskap och stil. Det var väl inte för inte som Daniel fick 0,1 på högskoleprovet...
Jag fasar vilket namn som hade givits till en prins. Kevin eller Conny?
Nej, detta var droppen! Nu får Republikanska föreningen en ny medlem;-))

1 kommentar:

  1. Hej Suss! Åh, vad roligt att du har hittat till mig! Jag minns att du sa att du hade en blogg. Jag tycker jättemycket om klock-kvinnan. Även de andra fina sakerna jag köpte av dig- huset och `slottstornet´ har hittat hem! Huset hänger i mitt fönster och slottet står uppe på en hylla. Så fint att den lilla potatisgumman är så fint omhändertagen. Vilket bra och roligt inlägg du har gjort om kungahuset! Ja tänk om Daniel och Victoria hade gett en lill-prins namnet Conny... eller Benny eller Jocke... Hälsningar Sara

    SvaraRadera