tisdag 25 mars 2014

Hej igen! Det blev sommar väldigt fort! Vackert med alla blommor, men det är jobbigt när man ska hinna med att rita av så många somm möjligt innan de vissnar;-) ! Just nu sitter jag i trädgården och försöker rita av en gullviveblomma med mina färgpennor. Vi har en vacker gammal sort som har mörkt blodröda kanter. Jaha nu försökte jag att lägga till en bild via min Iphone, som jag skriver på just nu, och förstås funkade det inte alls! Tydligen måste man använda en vanlig dator för det eller så, och det är troligast, måste man veta hur man redigerar sin blogg via sin Iphone;-)) Jag får försöka senare via datorn. Jag har hittat en alldeles förfärligt trevlig blogg "Making a mark". Tyvärr funkar inte länkande heller så om ni är intresserade får ni googla på namnet. Idag fick jag en chock vad gäller min tilltro till den svenska primärvården. Jag har i två veckor haft mycket ont i svanskotan,speciellt när jag sitter. När jag ska resa mig gör det ibland så ont att man får bita ihop för att inte skrika. Jaha, så ringer jag till husläkaren. Får en tid den sjunde JULI !!!! Och sköterskan blir sur när jag undrar om det inte finns en tidigare tid. Jag ska således vara tacksam att jag får vänta långt över en månad ... Grrrrr. Antar att politiker o andra höjdare inte skulle få samma svar. De har förmodligen snabbfil till privatvård! Ytterliggare ett bevis för den stadiga nedmonteringen av Folkhemmet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar