söndag 24 maj 2009

Jaha, så var det dags att få igång bloggen nu då...

Hej svejs! Detta första inlägg är mer av en testsida för att se om jag lyckas tota in bilder i bloggen.
Här kan ni till exempel se hur jag bor....

Här ser ni en del av vår välskötta trädgård....

.... och detta serveras varje dag!

"In my dreams"..... Nä, det stämmer förstås inte, men man kan ju drömma sig bort!
Bilderna är från Taxinge= "Kakslottet", i närheten av Mariefred. Jag och G åkte dit i början av maj. Vi hade besiktigat vår släpkärra i Strängnäs och ville ta en trevlig fika efteråt ( och trösta oss eftersom det blev ombesiktning). Taxinge är ett fantastiskt ställe att fika på om man är hungrig och har en tjock plånbok- för här finns det mest välfyllda kakbord jag sett!
Omgivningen och utsikten är verkligen förtjusande. Extra skönt var det också att vi kunde åka dit utan att ha barnen med oss, det låter hemskt, men nu kunde vi för första gången på länge njuta av ett kondisbesök i lugn och ro, inget tjat, inget gnäll. Bara vi och en glad tax! Och citrontårtan!
Jo, vi ska vara snälla och åka dit med ungarna i sommar- där finns även en mycket fin badvik med nyfikna aborrar som simmar runt benen.
Jaha, nu ska vi se om det hör funkade då?
Vi synes!

1 kommentar:

  1. Ja, men se.. det är såå fint på Taxinge slott!! Och vet du.. om ni är ute och far så får ni allt åka dit igen vecka 32 i sommar för då har jag tillsammans med ett gäng tjejer en stor fotoutställning i slottets galleri :).

    Jag passar på att skicka en bamsekram till dig!!

    Ulrica

    SvaraRadera